U6 cycle tour

Hej alla obefintliga läsare. Har tråkigt så jag skriver av mig lite.
Jag åkte till Tidaholm och körde kortbane sm. Några dagar efter det började U6. Älskar tävlingen, lätt den bästa tävlingen på hela sommaren.
Första etappen var prolog. Andra etappen var linjelopp. Vi damjuniorer körde tilsammans med daelit(=Damer). Och jag låg med klungan och kom in på en 24 plats, så grymt nöjd! Slog massa elit tjejer och det känns galet kul. Dagen efter skulle vi köra en bergsetapp, jag var galet taggad. Är inte så jättebra på backar egentligen för jag är lite för tung för det men hade bestämt mig för att kötta. Och det gjorde jag. Låg med bra i klungan upp för hela backen och kände att detta kommer gå. När vi hade kommit förbi mål och skulle varva på toppen började hastigheten öka och det blev några attacker. I den branta nerförsbacken blir det en klungkrasch och jag bara ser hur Ellinor flyger och voltar. Jag kör in i hennes hjul och vurpar. Massa kör in i mig. Jag får sån panik alltså! Alla bara ligger på backen. Ganska många cyklar vidare men folk ligger på backen. Elin kommer till mig och vi ligger där på backen och gråter lite medans hon hjälper mig upp. Jag kände direkt att jag hade så ont i högra höften. Jag blev så svimfärdig så var tvungen att lägga mig ner igen. Innan ambulansen äntligen kom var det massa människor därikring. Kom till sjukhuset i Skövde i alla fall. Där konstaterade dem efter röntgen att mitt bäcken ben var av. Jag skulle inte kunna cykla på ca 5-6 månader. Jag freakade ur. Har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv. Natten på sjukhuset var inte heller så trevlig. Men dagen efter mådde jag bättre och bäcken benet var inte av, utan jag hade "bara" fått en rejäl smäll, hjärnskakning och massa skrapsår. Idag kan jag även gå och stå med kryckor utan att bli illamående eller yr. Jag kommer snart kunna cykla igen men det kommer nog ta ett tag innan jag kan tävla igen, men jag kommer tillbaka!
Jag kan alltså inte fullföja tävlingen, utan befinner mig i Norberg, suger mest. Grinat sönder. Men nu ska jag bli frisk. Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0